Food & Fitness

Ελληνικός καφές… όλα όσα πρέπει να ξέρουμε!!!

Στην Ελλάδα ο καφές ήταν αποδεκτός και διαδεδομένος ως “τούρκικος” μέχρι τον διωγμό των Ελλήνων από την Κωνσταντινούπολη το 1955, οπότε ο κόσμος, ως διαμαρτυρία, άρχισε να τον αποκαλεί “ελληνικό”. Ο ελληνικός καφές,  λοιπόν, είναι ένα είδος καφέ που παρασκευάζεται με ψήσιμο, σε μπρίκι, αλεσμένων σε λεπτή σκόνη καβουρντισμένων κόκκων καφέ. Το πλούσιο άρωμα και η γεύση του τον έκαναν να βρίσκεται πάντα στην πρώτη θέση.

Ήξερες ότι ένα φλιτζανάκι ελληνικού καφέ περιέχει μόνο 40-45 mg καφεΐνης, ενώ η επιτρεπόμενη ημερήσια πρόσληψη καφεΐνης ανέρχεται στα 300 mg;

Έτσι λοιπόν, ο ελληνικός καφές δεν είναι ξεχωριστός μόνο για την χαμηλή ποσότητα καφεΐνης που περιέχει, αλλά και για το ότι παρουσιάζει υψηλή ποσότητα αντιοξειδωτικών ουσιών, όπως οι πολυφαινόλες. Η υψηλή ποσότητα σε πολυφαινόλες δρα ευεργετικά στον οργανισμό μας, καθώς εμποδίζουν την δημιουργία ελεύθερων ριζών, οι οποίες είναι υπεύθυνες για την καταστροφή των κυττάρων.

Σε κάθε ένα φλιτζανάκι καφέ περιέχονται 120 mg πολυφαινόλες.

Μήπως είναι ένα από τα «μυστικά» μακροζωίας των κατοίκων της Ικαρίας;


Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη στην Ικαρία διαπίστωσαν, ότι ο ελληνικός καφές σε συνδυασμό με τις διατροφικές συνήθειες τους, συσχετίζεται με τη βελτίωση της υγείας της καρδιάς, καθώς η πλειονότητα των κατοίκων που κατανάλωνε καθημερινά βραστό ελληνικό καφέ είχε καλύτερη λειτουργία του ενδοθηλίου, με αποτέλεσμα να μειώνεται και ο κίνδυνος εμφάνισης καρδιακών νοσημάτων.

Άλλες ευεργετικές ιδιότητες του ελληνικού καφέ:

  • είναι κατά του διαβήτη τύπου ΙΙ
  • εναντίον της κατάθλιψης
  • τονώνει τον μεταβολισμό και αυξάνει τις καύσεις
  • φαίνεται ότι μειώνει την γεροντική άνοια και τη νόσο Alzheimer

Τέλος, ο ελληνικός καφές μπορεί να γίνει ένας καλός βοηθός στην διατροφή μας, αφού η θερμιδική του αξία είναι σχεδόν μηδενική. Είναι δική μας επιλογή αν θα αυξήσουμε τις θερμίδες στον καφέ μας, καθότι με την προσθήκη κάθε κουταλιάς ζάχαρης αυξάνονται κατά 20 Kcal και με την προσθήκη κάθε μερίδας γάλακτος περίπου κατά 30 Kcal.

Το άρθρο υπογράφει:
Χανδρινού Θεοδώρα
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Show More

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button