Arts

“Ο Πατέρας”: Η δραματική ταινία του Φλοριάν Ζελέρ, που χάρισε το Όσκαρ Α’ ανδρικού ρόλου στον Άντονι Χόπκινς, υποδυόμενος έναν ηλικιωμένο άνδρα που πάσχει από άνοια.

Το σινεμά είναι μία ιδέα. Μια ιδέα που κρύβει μαγεία, προσμονή, συγκίνηση, γέλια, δάκρυα αλλά και το ερέθισμα για σκέψη και περισυλλογή. Ούσα και εγώ ακόλουθη αυτής της ιδέας βρέθηκα σε ένα μικρό θερινό σινεμά για να παρακολουθήσω μια μεγάλη ταινία με τίτλο “The Father” (Ο Πατέρας) με πρωταγωνιστή τον εξαιρετικό Άντονι Χόπκινς.

Ο Άντονι Χόπκινς είναι ένας καταπληκτικός ηθοποιός, που χαρακτηρίζεται για την πειθαρχία του, το τεράστιο υποκριτικό τού ταλέντο αλλά και για την εκτενή προετοιμασία που κάνει προκειμένου να υποδυθεί ένα ρόλο. Ποιος μπορεί να ξεχάσει την ανεπανάληπτη ερμηνεία του ως Χάνιμπαλ Λέκτερ, στην ταινία “Η Σιωπή των Αμνών”, (1991) που του χάρισε το Όσκαρ Α’ ανδρικού ρόλου, σε μια εμφάνιση που κράτησε μόλις δεκαεπτά λεπτά, ή την ανυπέρβλητη ερμηνεία του ως Ρίτσαρντ Νίξον στην ομώνυμη ταινία,”Nιξον” (1995) λέγοντας ο ίδιος μετά από χρόνια ότι ο συγκεκριμένος ρόλος ήταν ένας από τους δυσκολότερους ρόλους της ζωής του.

Ένα χρόνο μετά την τελευταία του ταινία (Elyse, 2020) ο Χόπκινς σε ηλικία 84 ετών χαιρέτησε με ιδιαίτερη χαρά το νέο του ρόλο-πρόκληση στην ταινία “Ο Πατέρας”, ενσαρκώνοντας με τρομερή λεπτότητα και ευαισθησία έναν ενήλικα άνδρα που πάσχει από άνοια και ακροβατεί διαρκώς ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία.

Η ταινία ξεκινάει με τον Άντονι (Άντονι Χόπκινς) ο οποίος αναζητά με μανία το ρολόι του, μια μανία που υπερθεματίζει την ανάγκη τού να έχει επαφή με μια σημαντική σταθερά για εκείνον, τον χρόνο. Κατηγορεί την κοπέλα που τον φρόντιζε ότι του το έκλεψε, αναστατώνεται, γίνεται επιθετικός, νιώθει χαμένος όμως η αγαπημένη του κόρη Αν (Ολίβια Κόλμαν) είναι πάντα εκεί να τον προσέξει, να τον φροντίσει και τέλος να τον καθησυχάσει. Παρόλο που η Αν γνωρίζει την δύσκολη κατάσταση του πατέρα της παίρνει την απόφαση να κάνει μια νέα αρχή στη ζωή της και του ανακοινώνει ότι πρόκειται να μετακομίσει στο Παρίσι με το νέο της σύντροφο. Εκείνη τη στιγμή ο Άντονι κατακλύζεται από έναν ανεκδιήγητο φόβο, τον φόβο της εγκατάλειψης.

Μετά από αυτή την ανακοίνωση το μυαλό του Άντονι του παίζει περίεργα παιχνίδια. Όλα μπερδεύονται, όλα τα πρόσωπα και όλα τα γεγονότα μοιάζουν, ανά πάσα στιγμή, λανθασμένως σωστά ενώ ο ίδιος ξεχνάει ασήμαντα και σημαντικά όπως τον θάνατο της μικρής του κόρης την οποία αναφέρει συχνά νομίζοντας πως βρίσκεται εν ζωή και απλά αμελεί να τον δει. Η αλήθεια είναι ότι ο Άντονι έχει συνεχώς την αίσθηση ότι κάτι δεν πάει καλά με την μνήμη του, όμως δεν θέλει να το αποδεχθεί. Αντιθέτως καταβάλει μια αγόγγυστη προσπάθεια να παρουσιάσει τόσο στον ίδιο όσο και στους άλλους έναν υγιή εαυτό, φτάνοντας μάλιστα στο σημείο όταν έρχεται η νέα του νοσοκόμα να χορεύει και να γίνεται φλύαρος στοχεύοντας να την εντυπωσιάσει.

Λίγο πριν το φινάλε της ταινίας, επικρατεί ένα κλίμα φόβου-τρόμου. Τόσο ο Άντονι όσο και η Αν μετατρέπονται σε δύο τραγικές φιγούρες που βιώνουν τις δικές τους στιγμές πόνου και δυστυχίας, κάνοντας ακόμη και τον πιο δύσκολο και απαιτητικό θεατή να λυγίσει και να πλημμύρισει από συγκίνηση.

“Ο Πατέρας” είναι μία ταινία διαμάντι για τον παγκόσμιο κινηματογράφο. Ο χαρισματικός Φλοριάν Ζελέρ με την βοήθεια του πολυβραβευμένου Έλληνα μοντέρ Γιώργου Λαμπρινού, αποτυπώνει με απόλυτα ρεαλιστικό τρόπο την δύσκολη κατάσταση που βιώνει ένας άνθρωπος που πάσχει από άνοια αλλά και τον Γολγοθά που καλείται να ανέβουν τα μέλη της οικογένειας του. Ο Άντονι Χόπκινς από την άλλη, για ακόμη μια φορά, μας καθηλώνει με τις απεριόριστες υποκριτικές του δυνατότητες χαρίζοντας μας απλόχερα ένα μοναδικό ρεσιτάλ ερμηνείας επιβεβαιωνοντας τη φήμη ότι ο σπουδαίος Ουαλός ηθοποιός είναι ένας από τους σημαντικότερους και πιο ταλαντούχους ηθοποιούς της γενιάς του.

Show More

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button